مروری بر تاریخچه آموزش اخلاق حرفه ای برای دانشجومعلمان |
کد مقاله : 1103-CNF |
نویسندگان |
معصومه پوررجب * رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان |
چکیده مقاله |
هر سازمانی دارای کدهای اخلاقی مطابق با ساختار وشرح وظایف خود است، که از آن به عنوان «اخلاق حرفه ای»" نام برده می شود. برای تضمین سلامت فرایند یاد دهی – یادگیری دانستن بایدها و نبایدهای مربوط به حرفه معلمی در دانشگاه فرهنگیان موجب افزایش تعهد معلمان آینده نسبت به نیازهای دانش آموزان آنان خواهد شد. هدف از پژوهش حاضر که به روش مروری تدوین شده، آشنایی با تاریخچه اخلاق حرفه ای درپژوهش های اخلاقی در نظام های تعلیم و تربیت جهان است. برای تحقق اخلاق حرفه ای معلم، باید ضمن بیان ضرورت و اهمیت این موضوع به مرور مباحث مربوط و پژوهش های موجود در این زمینه نیز پرداخت. شناسایی عوامل موثر درایجاد فضایل اخلاق حرفه ای، ویژگی های مدیریت کلاس، الزامات و موانع موجود در رفع تعارض های اخلاقی و راهکار های بهبود اخلاق حرفه ای، می تواند در توسعه و تقویت شاخص های تعلیم و تربیت نقش موثرتری داشته باشند. |
کلیدواژه ها |
اخلاق حرفه ای، دانشجو معلمان، تعلیم و تربیت، تاریخچه آموزش اخلاق |
وضعیت: پذیرفته شده |