الزامات اخلاق حرفه ای اسلامی برای تدریس از منظر دیدگاه اشخاص مختلف |
کد مقاله : 1101-CNF |
نویسندگان |
رعنا یکتامنش *1، حامد مجرد2 1مدیریت آموزشی ذلنشگاه ارومیه 2ارشد حقوق دنشگاه ارومیه |
چکیده مقاله |
هدف اصلی این مقاله، تبیین الزامات اخلاق حرفه ای اسلامی برای تدریس از منظر دیدگاه اشخاص مختلف می باشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش استنتاجی بهره گرفته شد. این مقاله، با بهره گیری از شیوه مروری و کتابخانه ای می باشد. بنابراین، نخست با تکیه بر دیدگاه های پیامبر(ص) سپس امام علی(ع) سپس حضرت خضر (ع) و در نهایت علامه طباطبایی مورد بحث قرار می گیرد. یافته های این پژوهش، به طور مختصر، طبق دیدگاه پیامبر اکرم حفظ کرامت و حقوق انسانی و طبق دیدگاه امام علی اصل آزادی و امانت داری و طبق دیدگاه حضرت خضر نیازسنجی شاگرد و عدم سختگیری و طبق دیدگاه علامه طباطبایی اعمال صالح و فضایل اخلاقی می باشد که با پیشرفت منش معلمان سروکار دارد. نتایج مطالعه نیز نشان از ضرورت توجه بیش از پیش به این دیدگاه ها جهت احیای اخلاق حرفه ای و شکوه میراث تمدنی گذشته دارد و این مهم در گرو ایجاد اخلاق حرفه ای در تمامی سازمان ها و حرف می باشد. |
کلیدواژه ها |
پیامبر(ص)، امام علی(ع)، حضرت خضر(ع)، علامه طباطبایی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |