مؤلفههای اخلاق حرفهای در آموزش فضای مجازی |
کد مقاله : 1091-CNF (R3) |
نویسندگان |
اعظم قیامت1، مهدیه افشاری2، محمد قدرتی3، معصومه پوررجب *4 1کارشناس ارشد ریاضی، دبیر ریاضی، اداره آموزش و پرورش جلگه، استان اصفهان 2کارشناس ارشد کامپیوتر، هنرآموز کامپیوتر، اداره آموزش و پرورش جلگه، استان اصفهان 3کارشناس ارشد فقه وحقوق، دبیر معارف، اداره آموزش و پرورش جلگه، استان اصفهان 4رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان |
چکیده مقاله |
اهمیـــت فنـــاوری در بهبـــود فراینـــد یـــادگیری و یـــاددهی برکســـی پوشـــیده نیســـت. با گسترش بیمـــاری کرونـــا و تعطیلــی مــدارس، مدرسان و فراگیران بــه ســمت آمــوزش مجازی سوق داده شدند و امروزه برای تداوم فرایند آموزش از ابزارهای مختلف فناوری استفاده میکنند. در کشــور مــا ایــران از پیامرسان شــاد و دیگر پیامرسانها و بــه عبــارت کلیتر فضــای مجــازی بهعنوان راهی برای ادامهی فرایند آموزش استفاده میشود. هدف مقاله مروری حاضر بیان چند نمونه از مؤلفههای اخلاق حرفهای در آموزش مجازی و ارائه راهکارهایی برای کاهش چالشهای پیش روی این فضا میباشد که با استفاده از ابزار کتابخانهای، تحلیلی و تجمیع آرا، نگرش کلی در مورد اخلاق حرفهای در آموزش مجازی تبیین شده است. یافتهها نشان می دهد فضای مجازی چالش برانگیزتر از فضای آموزش حضوری است لذا علاوه بر رعایت ملاحظات این فضا توسط معلمان باید سایر نهادهای فرهنگی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما نسبت به آگاهسازی اقشار مختلف مردم و دانشآموزان در استفاده صحیح از عرصه مجازی نقش خود را ایفا کنند. |
کلیدواژه ها |
اخلاق حرفهای، مؤلفههای اخلاق، آموزش مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده |