اخلاق حرفه ای معلم درسیره رضوی، با تکیه برآسیب شناسی اخلاق رفتاری در تعلیم و تربیت
کد مقاله : 1090-CNF
نویسندگان
محمد قدرتی1، اعظم قیامت2، مهدیه افشاری3، معصومه پوررجب *4
1کارشناس ارشد فقه وحقوق، دبیر معارف، اداره آموزش و پرورش جلگه، استان اصفهان
2کارشناس ارشد ریاضی، دبیر ریاضی، اداره آموزش و پرورش جلگه، استان اصفهان
3کارشناس ارشد کامپیوتر، هنرآموز کامپیوتر، اداره آموزش و پرورش جلگه، استان اصفهان
4رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان
چکیده مقاله
نوشتار حاضر بر آن است باروش تحلیلی و ابزاراسنادی و با استفاده از سخنان امام رضا(ع) و با الهام گیری از آیات نورانی کلام الله به ویژگی های حرفه ای اخلاقی مربی باتکیه بر آسیب شناسی اخلاقی رفتاری معلمان در حوزه ی تعلیم وتربیت بپردازد. از آسیب‌هایی که ممکن است در معلمان وجود داشته باشد کج خلقی در نزد متعلم است که او را فردی خشونت گر می سازد. هر معلمی که بخواهد در تعلیم و تربیت اشخاص، موفقیتی کسب کند باید به گفته ها و دستورات خود عمل کند، اعتراف معلم به عجز و ناتوانی در مسایلی که بدان احاطه ندارد، از نشانه‌های تواضع و صداقت علمی است و در تربیت اخلاقی شاگردان نیز تاثیر بسزایی دارد معلم آگاه بابردباری و مداراکردن و عفوکردن از عواطف و احساسات برای اصلاح رفتار متعلم کمک می گیرد و متعلمان باید بعنوان انسان مورد توجه قرار بگیرند و تفاوت های نژادی و طبقاتی نادیده گرفته می شود اگر رفتارعادلانه صورت نگیرد آسیبهایی مثل تقلب و دروغ شکل می گیرد.
کلیدواژه ها
تربیت، اخلاق، امام رضا(ع)، احادیث، آیات
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر