رابطه مهارت های ارتباطی مدیران مدارس دخترانه شهر چابهار با اخلاق حرفه ای آنان
کد مقاله : 1044-CNF (R1)
نویسندگان
صالحه دهواری *، ندا طلبه
دانشگاه بین المللی چابهار
چکیده مقاله
چکیده
هدف این تحقیق بررسی تاثیر مهارت های ارتباطی مدیران مدارس دخترانه شهر چابهار با اخلاق حرفه ای آنان بود. روش پژوهش بصورت توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران مدارس دخترانه شهر چابهار است که تعداد آنها در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد296 مدرسه دخترانه بود و سپس نمونه مورد نظر براساس فرمول کوکران 168 نفر تعیین شد. این تحقیق از نظر هدف جزو تحقیقات کاربردی و از نظر ماهیت و روش جزو تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق دو پرسشنامه‌ استاندارد مهارت های ارتباطی و اخلاق حرفه ای بود. در قسمت آمار استنباطی از آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه فرضیات استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل برای پژوهش حاضر نشان داد: بین مهارتهای ارتباطی و اخلاق حرفه ای مدیران رابطه معناداری وجود دارد (000/0) و از بین ابعاد چهارگانه مهارتهای ارتباطی(اطلاع رسانی، کلامی، شنودی و نوشتاری) بین مهارت شنودی و اخلاق کاری رابطه‌ی معناداری مشاهده نشد. بنابراین هر چه مدیران مهارتهای ارتباطی قوی تر و بیشتری در محیط کار خود و در برخورد با سایر کارکنان داشته باشند اخلاق حرفه ای آنان بالاتر می رود.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: مهارت‌های ارتباطی، مهارت اطلاع رسانی، مهارت کلامی، مهارت شنودی، مهارت نوشتاری، اخلاق حرفه ای
وضعیت: پذیرفته شده