رابطه مهارت های ارتباطی مدیران مدارس دخترانه شهر چابهار با اخلاق حرفه ای آنان |
کد مقاله : 1044-CNF (R1) |
نویسندگان |
صالحه دهواری *، ندا طلبه دانشگاه بین المللی چابهار |
چکیده مقاله |
چکیده هدف این تحقیق بررسی تاثیر مهارت های ارتباطی مدیران مدارس دخترانه شهر چابهار با اخلاق حرفه ای آنان بود. روش پژوهش بصورت توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران مدارس دخترانه شهر چابهار است که تعداد آنها در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد296 مدرسه دخترانه بود و سپس نمونه مورد نظر براساس فرمول کوکران 168 نفر تعیین شد. این تحقیق از نظر هدف جزو تحقیقات کاربردی و از نظر ماهیت و روش جزو تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی می باشد. ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق دو پرسشنامه استاندارد مهارت های ارتباطی و اخلاق حرفه ای بود. در قسمت آمار استنباطی از آزمون اسپیرمن جهت بررسی رابطه فرضیات استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل برای پژوهش حاضر نشان داد: بین مهارتهای ارتباطی و اخلاق حرفه ای مدیران رابطه معناداری وجود دارد (000/0) و از بین ابعاد چهارگانه مهارتهای ارتباطی(اطلاع رسانی، کلامی، شنودی و نوشتاری) بین مهارت شنودی و اخلاق کاری رابطهی معناداری مشاهده نشد. بنابراین هر چه مدیران مهارتهای ارتباطی قوی تر و بیشتری در محیط کار خود و در برخورد با سایر کارکنان داشته باشند اخلاق حرفه ای آنان بالاتر می رود. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: مهارتهای ارتباطی، مهارت اطلاع رسانی، مهارت کلامی، مهارت شنودی، مهارت نوشتاری، اخلاق حرفه ای |
وضعیت: پذیرفته شده |