واکاوی خاطرات اخلاقی تحصیلی با رویکرد روایت پژوهی
کد مقاله : 1026-CNF (R1)
نویسندگان
مهسا زارعی *1، عادل سلیمانی2
1کرمانشاه_دانشگاه فرهنگیان_پردیس شهید صدوقی_آموزش ابتدایی_گروه ج
2مدرس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش حاضر تبیین مؤلفه های موثر بر توسعه حرفه ای معلمان با رویکرد روایت پژوهی است.روش تحقیق ، یک روش کیفی دارای طرح کلی و پیرنگ در قالب ساختاری است که ما از طریق آن به تجربه های خود معنا می بخشیدم. با مرور خاطرات دبستان و دوره متوسطه اول و دوم به تجربه های خود معنا می‌بخشیم و آنان را به اشتراک می گذاریم.جمع آوری داده ها: با استفاده از داده ها و ابزارهایی مثل دیدن عکس ، دفتر خاطرات، فکر کردن در مورد خاطرات می توانیم داده های خود را جمع آوری کنیم‌ و با ایجاد طرح کدگذاری به آنان را ببخشیم.در این پژوهش از ۱۳۸ کد باز مشخص شده که مرحله به مرحله آن را برگزار کردیم. در مرحله بعد که هم ادغام یافته های موجود است آن را به ۱۵ کد محوری تبدیل کردیم.در مرحله کد گذاری گزینشی با توجه به محتوای کدها نام های علمی برای آنها انتخاب می کنیم که به ۶ دسته تقسیم شدند.نام علمی کد های گزینشی:حالت منفی بیرونی_ اخلاقیات درونی _هیجانات دانش آموزان _انگیزه و عامل تشویق بیرونی_ تاثیر اجتماع _عملکرد و قوانین بیرونی و تربیتی
کلیدواژه ها
توسعه حرفه ای معلم ، روایت های تحصیلی ، تجارب زیسته، روایت پژوهیnarrative research
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر