مبانی اخلاق حرفه ای معلم، مدرسه، آموزش |
کد مقاله : 1011-CNF |
نویسندگان |
فاطمه درویشی * دانشگاه فرهنگیان شهید صدوقی کرمانشاه |
چکیده مقاله |
هدف این تحقیق، بررسی عوامل تاثیرگذار بر توسعه حرفه ای معلمان و مهارت های لازم در راستای بهبود معلمی است؛ چرا که روایتهای دوران تحصیل از دوران ابتدایی تا متوسطه دوم با تکیه بر تجارب زیسته و تامل بر آنها به تقویت هویت حرفهای معلم میانجامد. این پژوهش یک تحقیق کیفی با رویکرد پژوهش روایی با تکیه بر روش کدگذاری است که که ماًخذ آن تمامی خاطرات پایههای تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول دوم یک دانشجومعلم است. در هر پایه تحصیلی یک روایت و خاطره الهام بخش و برجسته به عنوان نمونه انتخاب شد. روش جمع آوری داده ها و ابزارهای مورد استفاده در تحقیق مشاهده ، یادداشت ها، دفتر خاطرات دوران تحصیل نویسنده و مصاحبه با افراد حاضر بوده است. تجزیه و تحلیل داده های کیفی حاصل از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی می باشد. که نتایج حاصل از آن در یک مدل استنباطی ارائه شد. که بر پایه عملکرد دانش آموز و مهارت های شغلی و حرفه ای معلم، محیط آموزشی و سبک آن استوار بوده است . |
کلیدواژه ها |
توسعه حرفه ای معلم، هویت حرفه ای، روایت پژوهی، داده های کیفی، تجارب زیسته، مدل استنباطی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |